Jak se rozhodnout mezi lokální a nadnárodní pracovní agenturou?

Při hledání zaměstnanců musí firma čelit mnoha zásadním otázkám: budeme si pracovníky hledat sami nebo nám je najde agentura? Oslovíme velkou agenturu, která je zaběhnutá v byznysu nebo raději tu menší, kde získáme osobnější přístup? A podle čeho si agenturu vlastně vybrat? Podívejme se na to blíže.  

Velké agentury se hodí pro velké nábory

U výběru agentury bude vždy záležet na tom, co od spolupráce očekáváte. Pro společnosti, které řádově potřebují zaměstnat několik stovek zaměstnanců najednou, přičemž až tak nezáleží na jejich zkušenostech či dovednostech, může být ideální volbou nadnárodní agentura. Řekněme, že hledáte dva tisíce dělníků. Jistě se s tímto požadavkem neobrátíte na firmu o dvou lidech, ale poohlédnete se po agentuře, která bude s vaším požadavkem hotová rychleji díky vyššímu počtu poboček i referentů. Pokud se však soustředíte na kvalitu, řeč bude o zcela jiném přístupu.    

Spoléhat na značku je zbytečné

Mnoho klientů nad velkými agenturami přemýšlí jako nad partnerem, který je v náboru zaměstnanců zaběhnutým hráčem. Jistotou. A nebudou se mýlit. Avšak v oblasti náboru nových zaměstnanců záleží spíše než na jménu agentury na přístupu daného referenta. Pokud ve velké agentuře pracují lidé bez citu pro recruiting, nedokáže ani zaběhnutá značka ručit za kvalitu služeb každého z nich.

Osobní přístup – klíč k úspěchu

Z toho všeho vyplývá, že klíčovou roli v náboru zaměstnanců sehrává přístup každého jednoho referenta, který přichází do kontaktu s uchazeči o práci ve vaší firmě. Menší agentury mají ve zvyku zaměstnávat opravdu kvalitní zaměstnance, které práce v náboru naplňuje a dodávají ji následně přidanou hodnotu. Takové agentury mají sice méně klientů, ale o to více prostoru mají na to, aby se jim mohli věnovat. A také více pečovat o jejich spokojenost. Dodržovat termíny. Plnit sliby, které slíbí. Hledat ty opravdu nejvhodnější a nejkvalitnější adepty. Budovat pevné vztahy založené na důvěře.

Pak může tato spolupráce přinášet ty nejlepší výsledky. Klienti si nastaví reálná očekávání, styl, kterým komunikují s uchazeči, agentura na druhé straně efektivně odvádí svou práci a přináší do firmy hodnotné nové zaměstnance.

Pokud tedy budete zvažovat výběr agentury, rozhodně si nejdříve ujasněte své požadavky a zamyslete se nad tím, jaký přístup od svého partnera budete očekávat.